Van Kurashiki naar Kyoto - Reisverslag uit Kyoto, Japan van Cor en Marion Nollen - WaarBenJij.nu Van Kurashiki naar Kyoto - Reisverslag uit Kyoto, Japan van Cor en Marion Nollen - WaarBenJij.nu

Van Kurashiki naar Kyoto

Blijf op de hoogte en volg Cor en Marion

17 April 2018 | Japan, Kyoto

Op weg van Kurashiki naar Kyoto brachten we een paar uur door in Himeji. Daar staat een schitteren kasteel, de Shirasagi-jo (het witte reigerkasteel), dat helemaal in oorspronkelijke staat is terug gebracht. Een groot kasteel dat je ook van binnen helemaal kunt bekijken. Zeven verdiepingen hoog en als je er op de tweede verdieping achter komt dat je het niet zo interessant vindt, dan heb je pech want je kunt op de 7e verdieping pas terugkeren. Maar desondanks een mooi kasteel.
Het naastgelegen park was ook meer dan de moeite waard. Persoonlijk vonden wij ze veel mooier dan de tuin in Okoyama, dat als een van de mooiste tuinen van Japan wordt aangemerkt.
's Avonds met de tram naar het station van Kyoto, dat een knap staaltje van moderne architectuur is en dat daarnaast ook heel veel winkeltjes en restaurantjes heeft. Wel handig dus als je daar rond etenstijd rondloopt.

Cor en Marion

Japan stond al jaren op ons lijstje en in het kader van "niets uitstellen als het niet hoeft" hebben we een groepsreis geboekt en gaan we binnenkort.

Actief sinds 25 Maart 2018