Miyajima en Hiroshima - Reisverslag uit Kurashiki, Japan van Cor en Marion Nollen - WaarBenJij.nu Miyajima en Hiroshima - Reisverslag uit Kurashiki, Japan van Cor en Marion Nollen - WaarBenJij.nu

Miyajima en Hiroshima

Blijf op de hoogte en volg Cor en Marion

16 April 2018 | Japan, Kurashiki

De excursie naar Miyajima en Hiroshima zou de hele dag in beslag nemen, dus vertrokken we vroeg. Uiteindelijk zette de ferry ons om 10 uur af op het eiland Miyajima, waar we in de grote stroom mee liepen naar de Torii, en we hadden geluk: omdat het vloed was stond deze tempelpoort in het water. Miyajima is een leuk eiland, maar heeft een hoog toeristengehalte zodat we ruim voor de afgesproken tijd alweer bij de boot waren.
Daarna zetten we koers naar Hiroshima, waar onze gids ons langs het vredespark naar het Atoombommuseum koerste. Ook hier werden we in gelid door her museum geleid (het is duidelijk zondag), maar na Nagasaki hield dit museum niet veel nieuws voor ons. Wat wel nieuw was, was de Okonomiyaki-maaltijd die we 's avonds met z'n allen aten in een gezellig Okonomiyaki-restaurant (Atomu) in Hiroshima. Een belevenis op zich.
Al met al waren we pas om negen uur terug in het hotel.

Cor en Marion

Japan stond al jaren op ons lijstje en in het kader van "niets uitstellen als het niet hoeft" hebben we een groepsreis geboekt en gaan we binnenkort.

Actief sinds 25 Maart 2018