Kurashiki en Okayama - Reisverslag uit Kurashiki, Japan van Cor en Marion Nollen - WaarBenJij.nu Kurashiki en Okayama - Reisverslag uit Kurashiki, Japan van Cor en Marion Nollen - WaarBenJij.nu

Kurashiki en Okayama

Blijf op de hoogte en volg Cor en Marion

14 April 2018 | Japan, Kurashiki

Omdat we vanmiddag ook nog het oude centrum van Kurashiki wilden doen en omdat er regen verwacht werd, zijn we vanmorgen vroeg met de trein naar de Korakuen tuin in Okayama getuft. Een kwartiertje met de trein, tenzij je per ongeluk de sneltrein pakt. Moet je wel bijbetalen, maar dan ben je er al in 5 minuten. De tuinen bleken iets minder mooi te zijn (maar het is dan ook een landschapspark) dan we verwacht hadden, maar het naastgelegen Okayama Castle was weer erg mooi (van buiten).
We waren om 12 uur weer terug in het hotel, zodat we nog even konden lunchen en de voeten wat rust gunnen, voordat we het oude centrum indoken. Een heel leuk, oud plaatsje, met leuke winkeltjes. We hebben er zelfs een mooie (tweedehands) kimono kunnen scoren. Het weer hield zich op een enkel spettertje na heel goed.

Cor en Marion

Japan stond al jaren op ons lijstje en in het kader van "niets uitstellen als het niet hoeft" hebben we een groepsreis geboekt en gaan we binnenkort.

Actief sinds 25 Maart 2018