van Aso naar Matsuyama - Reisverslag uit Matsuyama-shi, Japan van Cor en Marion Nollen - WaarBenJij.nu van Aso naar Matsuyama - Reisverslag uit Matsuyama-shi, Japan van Cor en Marion Nollen - WaarBenJij.nu

van Aso naar Matsuyama

Blijf op de hoogte en volg Cor en Marion

11 April 2018 | Japan, Matsuyama-shi

Het slapen op zo'n futon is even wennen en niet voor ons allebei weggelegd. Maar goed, het traditionele Japanse ontbijt maakte weer veel goed.
Het weer was goed vandaag (zo'n 22 graden), dus de kans dat we naar de krater naga-dake van de vulkaan Aso konden, was groot. Deze is pas sinds kort weer veilig gegeven, maar helaas stond de wind verkeerd, zodat we in de zwaveldampen zouden komen, dus was de toegang toch afgesloten.
Dan maar door naar het bergdorpje Kurakawa, waar we even doorheen gestruind zijn en de heerlijkste puddingbroodjes van Japan hebben gegeten.
Na de lunch reden we naar de  Umi Jigoku, oftewel zeehel. Een prachtige tuin rondom een aantal heftige warmwaterbaden. Tenslotte was het nog een aardig eindje naar Usuki, waar we werden overgedragen aan de gastgezinnen waar we vannacht zouden verblijven. Wij waren te gast bij Yoko en haar man, die beiden geen woord Engels spraken. Ondanks dat Google Translate er regelmatig uit lag, hebben we toch tot een uur of half negen het gesprek gaande weten te houden. De vraag of wij niet moe waren, was voor ons het teken ons terug te trekken.

Het ontbijt vanmorgen was even voedzaam en de conversatie even moeizaam als gisteren. Totdat we een half uur voordat we weg moesten, ineens cadeautjes kregen met onder andere een parapluutje van origami. Ze bood aan te leren hoe deze gevouwen moesten worden en toen en werd het ineens nog leuk.
Met alle gastgezinnen bezochten we de seki-butsu: een park met 60 stenen boeddha's. Daarna werden we naar de ferry gereden, kregen we onze lunch overhandigd en werd er afscheid genomen.
De overtocht naar Yawatahama duurde zo'n 2,5 uur en toen was het nog een uurtje naar ons hotel in Matsuyama; het meest luxueuze hotel dat we hier gehad hebben.