De eerstecdagen in Japan - Reisverslag uit Fukuoka, Japan van Cor en Marion Nollen - WaarBenJij.nu De eerstecdagen in Japan - Reisverslag uit Fukuoka, Japan van Cor en Marion Nollen - WaarBenJij.nu

De eerstecdagen in Japan

Blijf op de hoogte en volg Cor en Marion

06 April 2018 | Japan, Fukuoka

Na een reis van in totaal zo'n 24 uur kwamen we met een tussenstop in Hong Kong in Fukuoka aan. We hadden deze reis speciaal voor de kersenbloesem in deze periode geboekt en alhoewel de top van de bloei al voorbij was, konden we 's avonds al wel genieten van een 'kersenbloesembraderie'.
De volgende dag uitgebreid te voet kennis gemaakt met Fukuoka. Al vroeg op pad zodat we de winkeltjes in de shoppingmall en de kilometers lange 'koopgoot' moesten overslaan. Gelukkig scheen het zonnetje toen we de koffieshop bij Starbucks maakten,
Na een wandeling door onder andere de 'rosse' buurt van Fukuoka hebben we heerlijk geluncht in Canal City, waar we ook even in een zeer chique winkel voor kimono's mochten rondkijken.
's Middags bezochten we de Kushido Schrijn en de zen-tempel, waar we getuigen waren van een fotoshoot van een bruidspaartje. Na nog een paar zentuinen te hebben gezien, waar ook best nog veel bloesem te zien waren, waren de beentjes aan het eind van de middag redelijk kort gelopen.
's Avonds met behulp van de uitsluitend Japans sprekende bartender, Google Translate en Tripadvisor een leuk Italiaans restaurantje gevonden, waar het Japanse menu werd uitgelegd door de kok die ook Italiaans sprak. Het werd een bijzondere avond met lekker eten.