Van Nagasaki naar Aso - Reisverslag uit Nagasaki, Japan van Cor en Marion Nollen - WaarBenJij.nu Van Nagasaki naar Aso - Reisverslag uit Nagasaki, Japan van Cor en Marion Nollen - WaarBenJij.nu

Van Nagasaki naar Aso

Blijf op de hoogte en volg Cor en Marion

09 April 2018 | Japan, Nagasaki

Vroeg de bus in voor een lange reisagenten. Onderweg nog een wandeling gemaakt in het  Unzen-Amakusa Nationaal Park, vol warmwaterbronnen.
Bij de ferry koffie met heerlijk appelgebak gehad en toen 20 minuten varen van het Shimabara-schiereiland naar de Amakusa-eilanden. Na een kort ritje gestopt voor de lunch, waarna de groep zich splitste in twee mensen die met een vissersboot dolfijnen gingen spotten (en er honderden hebben gezien) en de rest die een wandeling gingen maken.
Daarna nog een lange rit, zodat we pas over zevenen bij de Ryokan (traditioneel Japans hotel) aankwamen. Daar wachtte ons een traditionele Japanse slaapkamer, slippers, futons om je bed op te maken en gezamenlijk sanitair. Bed opmaken gaat snel met futons zodat we snel in onze 'kimono' gezamenlijk aan lage tafeltjes aan de barbecue konden. Dit was al een hele belevenis; afwachten hoe het slapen op futons bevalt.

Cor en Marion

Japan stond al jaren op ons lijstje en in het kader van "niets uitstellen als het niet hoeft" hebben we een groepsreis geboekt en gaan we binnenkort.

Actief sinds 25 Maart 2018