Twee dagen Nagasaki - Reisverslag uit Nagasaki, Japan van Cor en Marion Nollen - WaarBenJij.nu Twee dagen Nagasaki - Reisverslag uit Nagasaki, Japan van Cor en Marion Nollen - WaarBenJij.nu

Twee dagen Nagasaki

Blijf op de hoogte en volg Cor en Marion

08 April 2018 | Japan, Nagasaki

Vanmorgen met de hele groep onder leiding van onze gids, Macel, een stadswandeling gemaakt. Eerst Nagasaki-boven, zoals Marcel het noemde, om weer langs een aantal tempels te lopen. Daarna naar het openluchtmuseum Glover Garden, waar een aantal mooie oude huizen staan. Het was verrekte koud (10 graden) door een gure wind. Uit de wind en in het zonnetje kon je net even opwarmen.
De rest van de dag hebben we niet veel meer gedaan dan even wat geslenterd door China Town en een winkelstraat en 's avonds eten in een Japans restaurant.

Niemand kan natuurlijk naar Nagasaki komen zonder naar het Peace Park en het Attomic Bomb Museum te gaan. Dat was dus het doel vanmorgen. Het museum kon ons niet erg imponeren omdat de geschiedenis wel erg eenzijdig werd verteld. De oorlogen die Japan voerde en die aanleiding was tot het laten vallen van de big boy werd nergens genoemd. Blijft natuurlijk het feit dat het een afschuwelijk iets was wat nooit meer herhaald mag worden.
's Middags zijn we op eigen gelegenheid naar Dejima geweest, de mooi gerestaureerde VOC-handelspost van waaruit Nederland twee eeuwen lang het monopolie op de handel met Japan dreef.